16.03.2014

Fitness, ćwiczenia, dieta czyli nowe posty :)

Mój blog skupia się głównie na postach kosmetycznych, jednak postanowiłam włączyć do bloga notki o tematyce zdrowego trybu życia. Trochę fitnessu, ćwiczeń, przepisów na koktajle oraz recenzji różnych suplementów diety na pewno nie zabraknie. Posty o tej tematyce będzie przygotowywała moja siostra, Patrycja. Mam nadzieję że nowe posty, które będę ukazywać się raz na tydzień, w weekendy spdobają wam się i przypadną do gustu.

Dużo teraz mówi się o zdrowym trybie życia, o tym jak warto jest dobrze się odżywiać i sporo ruszać. Na pewno wiele z was chodzi na siłownie, ćwiczy, odchudza się, ale większość osób nie wiem czym właściwie jest tak modny i popularny fitness.

Fitness- to stan poszukiwań dobrego samopoczucia w dążeniu do osiągnięcia maksymalnej sprawności fizycznej poprzez różne formy ruchu.

Głównym celem form aerobikowych jest:
  • stymulacja systemu krążeniowo-oddechowego w celu zwiększenia wydolności tlenowej organizmu
  • zwiększenie wytrzymałości mięśni
  • poprawa koordynacji
  • odprężenie psychiczne
  • poprawa ruchomości
  • poprawa samopoczucia
  • ułatwione spalanie tkanki tłuszczowej
  • przyśpieszenie przemiany materii
Do najbardziej znanych form aerobiku należą:

1. ABT (BPU)- 45 minut, ćwiczenia kształtujące siłę i wytrzymałość siłową; po klasycznej rozgrzewce przeprowadza się zestaw ćwiczeń wzmacniających dolne partie mięśniowe: brzucha, pośladków i ud . To forma zajęć aerobowych nastawiona głównie na modelowanie dolnych partii ciała. Wykonywane w pozycjach izolowanych gwarantujących najlepsze możliwe skoncentrowanie się na ćwiczonym obszarze. Jest to trening wzmacniająco-ujędrniający wykonywany do rytmicznej muzyki.[źródło: http://www.perfect-gym.pl]                                                                                                            
                                                               2. Total Body Condition (TBC) - to zestaw ćwiczeń siłowych wykonywanych w seriach angażujących kolejne grupy mięśniowe; można tutaj wykorzystać ciężarki, taśmy gumowe, itp; ćwiczenia trwają od 30 do 40 minut; ich celem jest poprawienie kondycji, siły i wytrzymałości mięśni.
                 

3. BBS (brzuch, biodra, stretching)- jest to zestaw ćwiczeń trwający około 30 minut i jest wykonywany w pozycjach izolowanych ( jest to sztuczna pozycja wymuszająca określony ruch w stawie); ćwiczenia wykonuje się po 15 minutowej rozgrzewce




4. Fat Burning- jest to trening aerobowy, ułatwiający spalanie tłuszczu i poprawiający wydolność; zajęcia są oparte na podstawowych krokach tanecznych połączonych w łatwy układ choreograficzny, nie wprowadza się tutaj intensywnych poskoków i ruchów energicznych.




5. Pilates- to zestaw ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha, grzbietu i miednicy oraz pośladków; wpływa na korektę wad postawy ciała i równowagi.
6. Stretching- to cykl 30-60 minut ćwiczeń rozciągających, zwiększających siłę i wytrzymałość siłową mięśni, redukujących napięcie mięśniowe i poprawiających postawę ciała.
7. TMT- jest to trening angażujący wszystkie partie mięśniowe, nastawiony jest głównie na spalanie i wzmocnienie; polega na wykonywaniu prostych kombinacji ćwiczeń, które angażują wszystkie partie mięśniowe oraz poprawiają wydolność organizmu
8. HIIT (High Intensity Interval Training) - są to zajęcia które bazują na metodzie treningu interwałowego, są to ćwiczenia aerobowe, o umiarkowanym nasileniu, przeplatane ćwiczeniami anaerobowymi  w których wysiłek jest znacznie większy

Czy uprawiacie jakiś sport, a może ćwiczycie któryś z powyżej opisanych zestawów ? 

5 komentarzy:

  1. Anonimowy3/17/2014

    This is my first time go to see at here and i am really impressed
    to read everthing at alone place.

    Here is my web site michaels kors outlet online

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę sobie pościągać jakieś fajne filmiki z ćwiczeniami i zacząć znowu, bo od dość dawna nie ćwiczę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post - jestem totalnym laikiem w tej kwestii i wiele informacji mnie zaciekawiło. Uroda i zdrowie zawsze powinny iść w parze, więc cieszę się z takich postów u Ciebie:)
    Bardzo bym chciała zapisać się na pilates:) Ostatni romans z ćwiczeniami miałam na wakacjach, nawet nie wiem kiedy ten czas minął!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę zmotywować się do ćwiczeń :d

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie uprawiam, ale chciałam raz zapisać się na Zumbę! Skończyło się na planach :(

    Pozdrawiam, http://grudzienpaulina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza, lub obserwacji. Dziękuję :)