01.04.2016

Zadośćuczynienie w zawodzie kosmetologa.

Miła i ładna pani w fartuszku, która "robi paznokcie"? Jeśli tak wyobrażasz sobie pracę kosmetologa, to zdecydowanie musisz przeczytać ten artykuł. To prawda, że zdecydowana większość kosmetologów to kobiety. Prawdą jest też, że kosmetolog zajmuje się estetyczną stroną ludzkiego ciała. Jednak zawód ten to zdecydowanie więcej niż doradzanie klientkom, którego kremu czy lakieru do paznokci użyć. Wygląd i estetyka są bardzo ważnym elementem, czasem decydującym o tym, jak odbierają nas inni, czy tego chcemy, czy nie. Branża kosmetyczna i chirurgii estetycznej dynamicznie rośnie i korzysta z nowoczesnych osiągnięć nauki i technologii. Jakie jest w tym miejsce kosmetologa?


W zakres usług kosmetologa wchodzi:


  • wykonywanie zabiegów kosmetycznych zgodnie ze sztuką i w wysokim standardzie
  • wykonywanie zabiegów profilaktycznych i pielęgnacyjnych, np. zapobiegających starzeniu się skóry, oczyszczanie, nawilżanie, ujędrnianie skóry)
  • wykonywanie zabiegów wspomagających leczenie dermatologiczne czy chirurgiczne (zabiegi bardziej inwazyjne, z pogranicza medycyny estetycznej, np. wypełnianie zmarszczek, usuwanie niewielkich znamion, leczenie cellulitu)
  • doradztwo w zakresie pielęgnacji ciała, stosowania specjalistycznych kosmetyków i preparatów z uwzględnieniem ich składu i właściwości (nie tylko w gabinetach, lecz także jako pracownik i doradca firm kosmetycznych).
Po ostatnim poście tego typu pojawiło się kilka pytań odnośnie odpowiedzialności cywilnej za wyrządzoną szkodę klientce oraz jak wygląda zadośćuczynienie  w takich sprawach. Podam prosty przykład:

Co się wydarzyło: Pani Ania przychodzi do gabinetu prowadzonego przez panią kosmetolog Joanne. Pani Ania chce zrobić sobie makijaż permanentny brwi. Kosmetolog przygotowuje stanowisko gdzie wykona zabieg oraz klientkę. Niestety w efekcie końcowym okazało się, że łuk jednej z brwi jest za wysoko co tworzy mocno widoczną asymetrie. 

Skutki tego wydarzenia: Asymetria na twarzy, uczucie braku pewności siebie, dyskomfort estetyczny. 

Co powinna zrobić pani kosmetolog: Przeprosić klientkę, oddać pieniądze za zabieg, polecić inny dobry gabinet w którym kosmetolog podejmie się usunięcia brwi laserem oraz wykonanie nowego makijażu permanentnego. Pani Joanna powinna pokryć wszystkie te koszty jako zadość uczynienie wobec klientki. 

Jest to krotki i prawdziwy przykład z życia wzięty. Świetnie widać na nim, że dobrze jest wykupić OC dla swojej działalności aby nie wykładać pieniędzy z własnej kieszeni.  Mam nadzieję, że tym przykładem rozjaśniłam osobom, które zadawały pytania na co są narażone panie kosmetolog. 



1 komentarz:

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza, lub obserwacji. Dziękuję :)